Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

If you want to change the cost category of an Expense because you forgot to assign it, or assigned it to the wrong cost category, you can do so as follows:

From the menu, select Expenses → Maintain Expenses and you will see the following page.

Image Added


At the top of the page, you can look up the relevant Edition by specifying a Supplier, Year or Period.

In the example shown above, we see an Expense for which we forgot to assign the Cost Category.

Image Added


We now double-click within the Cost Category field, after which you can select a Cost Category to assign to the relevant Expense.

Image Added

After assigning the Cost Category, we need to commit the assignment by pressing Image Added

Als je de kostencategorie van een Uitgave wil wijzigen, omdat je deze bent vergeten toe te wijzen, of aan een verkeerde kostencategorie had toegewezen, kun je dat als volgt doen:

Selecteer uit het menu Uitgaven → Onderhouden uitgave, waarna je de volgende pagina krijgt te zien.

Image Removed

Aan de bovenkant van de pagina, kun je door het opgeven van een Leverancier, Jaar of Periode de betreffende Uitgave opzoeken.

In het hier boven getoond voorbeeld zien we een Uitgave, waarvan we vergeten zijn de Kostencategorie toe te wijzen.

Image Removed

We dubbelklikken nu binnen het veld Kostencategorie, waarna je een Kostencategorie kunt selecteren om aan de betreffende Uitgave toe te wijzen.

Image Removed

...