Als ik facturen verstuur per mail vanuit het Yoursminc komen deze in de spambox van mijn klanten. Zelf krijg ik een mailtje in mijn mailbox met vermelding dat het versturen fout is gegaan.
Voorbeeld van een reactie binnen je eigen mailbox |
---|
This is the mail system at host mail.sminq.nl. I'm sorry to have to inform you that your message could not For further assistance, please send mail to postmaster. If you do so, please include this problem report. You can The mail system <xxxxxx@gmail.com>: host gmail-smtp-in.l.google.com[2a00:1450:4025:402::1b] Final-Recipient: rfc822; xxxxxxxxx.nl@gmail.com |
De reden dat de e-mails in de spam box kan komen, komt doordat je niet gebruikt van je eigen email server om de e-mails te versturen.
Echter maak je wel gebruik van je eigen email adres in de from:
Spam filters kunnen dan denken dat de mail spam is. Je kunt dit oplossen door de email server van yoursminc te vertrouwen.
Bespreek het volgende met de beheerder van het systeem waarop je werkt.
Hiervoor moet je een record toevoegen aan je dns settings.
Voeg de volgende regel toe aan je dns:
Naam Type Waarde
@ txt v=spf1 include:_spf.sminq.nl ~all
Zie ook de link welke in het voorbeeld hierboven door Google wordt verstrekt, met hierin een nadere uitleg van de situatie.