You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 2 Current »

The package recognizes the following 2 situations with credit invoices:

  1. You have created an invoice, but you discover that it is incorrect or unjustified and therefore decide to credit it.
  2. You have sent an invoice to a customer, who subsequently paid the invoice, but a few days later complains that the invoice was sent incorrectly and expects the paid amount to be credited back to his account. In this situation you will create a credit note within the package, which will have to be assigned to the refund via the bank.


Crediting an incorrectly created invoice

See the following invoice overview:

We see in the overview invoice 2023000080, which is the credit of invoice 2023000079, which was created incorrectly.

If we open invoice 2023000080, we see the following:

Duidelijk is aangegeven, dat factuur 2023000080 de creditering betreft van factuur 2023000079.

Je kunt ook vaststellen binnen het facturenoverzicht dat beide bedragen €245.25 en -€245.25, tegen elkaar 'wegvallen', het saldo van beide facturen samen is nl €0.00


Crediteren van een ten onrechte verstuurde en betaalde factuur

Zie het volgende facturenoverzicht:

Factuur 2023000084 is met een negatief bedrag gecreëerd en naar de klant gestuurd.

We hebben nu het betreffende bedrag van €100.00 terug overgeboekt op de rekening van de klant en verwerken de volgende banktransactie:

We wijzen de terugbetaling van €100.00 toe aan de betreffende creditfactuur.

Als we nu nogmaals de betreffende factuur zouden openen, zien we dat deze is voldaan:



  • No labels