The package recognizes the following 2 situations with credit invoices:
You have created an invoice, but you discover that it is incorrect or unjustified and therefore decide to credit it.
You have sent an invoice to a customer, who subsequently paid the invoice, but a few days later complains that the invoice was sent incorrectly and expects the paid amount to be credited back to his account. In this situation you will create a credit note within the package, which will have to be assigned to the refund via the bank.
Crediting an incorrectly created invoice
See the following invoice overview:
We see in the overview invoice 2023000080, which is the credit of invoice 2023000079, which was created incorrectly.
If we open invoice 2023000080, we see the following:
Duidelijk is aangegeven, dat factuur 2023000080 de creditering betreft van factuur 2023000079.
Je kunt ook vaststellen binnen het facturenoverzicht dat beide bedragen €245.25 en -€245.25, tegen elkaar 'wegvallen', het saldo van beide facturen samen is nl €0.00
Crediteren van een ten onrechte verstuurde en betaalde factuur
Zie het volgende facturenoverzicht:
Factuur 2023000084 is met een negatief bedrag gecreëerd en naar de klant gestuurd.
We hebben nu het betreffende bedrag van €100.00 terug overgeboekt op de rekening van de klant en verwerken de volgende banktransactie:
We wijzen de terugbetaling van €100.00 toe aan de betreffende creditfactuur.
Als we nu nogmaals de betreffende factuur zouden openen, zien we dat deze is voldaan: